Els meus primers aprenentatges d'Educació Infantil


Benvolguts al meu blog sobre el que estic aprenent a la Universitat sobre Educació Infantil

jueves, 3 de enero de 2013

Glogster

Glogster és una eina per a confeccionar pòsters multimèdia, i que té forces components de xarxa social ja que les persones que l'utilitzen no solament ho fan per confeccionar les seves creacions sinó també per convertir-les, reivindicar, denunciar, anunciar,etc. És una eina molt senzilla i intuïtiva d'utilitzar.

Com podem crear un gloster?


  1. Primer has d'anar a la pàgina de Glogster.
  2. Pots registrarte a través de diferents maneres. Nosaltres la creearem donant-li a baix a la dreta on posa EDU.
  3. No has de donar-li ni a estudiant ni a educador, has de donar-li a registrar-se gratis (a baix) i has d'omplir totes les dades que et demanen. 
  4. Una vegada que ens registrem ja podem crear el nostre glog. Es pot escollir alguna de les plantilles que et mostren o una en blanc.
  5. Una vegada creat només ens queda guardar-ho i compartir-lo si volem! ho podem fer públic o amb privadesa (pots escollir). 
  6. Si el vols compartir en el teu bloc, només cal que donis on posa "Embed this glog" i copiïes el codi del tamany que et vagi millor. 
  7. I ja pots copiar-ho en HTML.

Aquí us deixo un exemple que he fet jo mateixa perquè vegeu que és molt senzill!


            


També ho podeu veure donant-li aquí

Creative Commons

Creative Commons (CC) és una organització sense ànim de lucre dedicada a reduir les barreres legals per a compartir treballs creatius. ofereix diferents llicències que engloben des del sistema tradicional de drets d'autor fins al domini públic. L'objectiu de Creative Commons és donar opcions a aquells creadors que vulguin que terceres persones utilitzin i/o modifiquin la seva obra sota unes condicions determinades.

Tipus de llicències: 

  • Reconeixement, o Attribution (by): sempre que es reconegui l'autoria de l'obra, aquesta pot ser reproduïda, distribuïda i comunicada públicament. 

  • No comercial, o Non Commercial (nc): no es pot utilitzar l'obra ni els treballs derivats per a finalitats comercials. 

  • Sense obres derivades, o No derivative works (nd): no es pot alterar, transformar o generar una obra derivada de l'obra original. 

  • Compartir igual, o Share alike (sa): si s'altera o transforma l'obra, o se'n generen obres derivades, han de quedar subjectes a la mateixa llicència que l'obra original.

Per inserir una llicència CC al vostre bloc has de dirigir-te a la següent pàgina web i seguir els passos que et demanen:

 http://creativecommons.org/choose/


Taxonomia de Bloom

Benjamin Bloom

És un llistat de les habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les tasques escolars. La taxonomia estructura les habilitats jeràraquicament, de manera que no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior.


  • Domini cognitiu.
  • Domini afectiu.
  • domini psicomotor. 
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Webs consultades:

Aprenentatge amb ordinador

Segons Charles Crook


Les quatre metàfores de l'aprenentatge amb ordinadors. A continuació us monstro quines són: 

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor 

Fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. Es pot establir un cert paral·lelisme entre el funcionament d'alguns programes informàtics i la modalitat d'interacció a classe caracteritzada per la seqüència: 

           iniciació (docent) - resposta (alumne) - avaluació (professor)

Exemples de programes:
      
     JClic


La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne 


L'alumne és qui controla. l'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta seguint un procés reflexiu i actiu.

Exemples de programes:

      Scrath
         Logo

La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador 

Aprenentatge per descoberta. Un exemple de simulació:


                              

Un altre exemple, és el de la Doctora xinxeta:



La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina 


Les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.


Tota aquesta informació està extreta de la següent pàguina: