Segons Charles Crook
Les quatre metàfores de l'aprenentatge amb ordinadors. A continuació us monstro quines són:
La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
Fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant.
Es pot establir un cert paral·lelisme entre el funcionament d'alguns programes informàtics i la modalitat d'interacció a classe caracteritzada per la seqüència:
iniciació (docent) - resposta (alumne) - avaluació (professor)
Exemples de programes:
L'alumne és qui controla. l'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta seguint un procés reflexiu i actiu.
Exemples de programes:
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Aprenentatge per descoberta. Un exemple de simulació:
Aprenentatge per descoberta. Un exemple de simulació:
Un altre exemple, és el de la Doctora xinxeta:
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
Les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.
Tota aquesta informació està extreta de la següent pàguina:
No hay comentarios:
Publicar un comentario